V jedné z nejstarších továrních budov firmy Škoda Auto v Mladé Boleslavi vzniká unikátní expozice, která návštěvníkům přiblíží historii značky Škoda i proces výroby automobilů.

Nová podoba Muzea Škoda, které za posledních 15 let navštívilo 1,5 milionu lidí, by měla být hotová do konce letošního roku.

"Minulost společnosti Škoda, bohatá na tradice, bude v novém muzeu nejen obsáhle prezentována, ale bude ji také poprvé možné emocionálně prožít," řekla vedoucí muzea Margit Adamová Černá.

Na výstavní ploše o rozloze 1 800 metrů čtverečních má být podle plánů firmy k vidění 45 automobilů, jízdní kola, motocykly a další exponáty připomínající historii podniku. Součástí expozice bude i multifunkční sál s plochou 930 metrů čtverečních.

Jak pracují restaurátoři

Návštěvníci si budou moci vybrat ze tří tematických okruhů.

V sekci Tradice si prohlédnou automobilové unikáty z různých dob, v sekci Evoluce se seznámí s historií značky a nahlédnou do její budoucnosti. Třetí okruh je věnován výrobě automobilů a restaurátorským pracím. Na čtyřech zvedacích plošinách lidé uvidí auta v různých stádiích oprav - od "nálezu ze stodoly" až po "klenot".

Pracovníci muzea budou do expozice pravidelně přidávat další restaurované vozy z depozitáře společnosti.

První prezentaci své produkce uspořádal největší český výrobce automobilů v roce 1965. Vlastní autosalon firmy Škoda vznikl v roce 1974. Historie muzea na třídě Václava Klementa se datuje od roku 1995.

Muzeum, které vzniklo pod záštitou Volswagenu, zahrnovalo vedle výstavní plochy i archiv a restaurátorskou dílnu s depozitářem, později také konferenční sál.

Jen loni navštívilo muzeum 100 tisíc lidí. "Stále častěji k nám přicházejí také novináři ze zemí nově rostoucích trhů Indie a Číny," uvedl mluvčí automobilky Evžen Krauskopf.