Počáteční kapacita výroby bude činit 36 tis. vozů, maximální kapacita je 72 tis, v letošním roce však Daimler plánuje vyrobit jen 5000 vozů. V roce 2014 chce Daimler v Indii vyrábět 17 modelů a od příštího roku plánuje i vývoz do Asie a Afriky.

Prodej komerčních vozů v Indii se za posledních šest let více než zdvojnásobil na 800 tis. ročně a roste mnohem rychleji než prodej osobních aut. Přispívá k tomu prudký rozvoj stavebnictví.

Analytici upozorňují, že indickému trhu nákladních vozů dominují místní automobilky Tata Motors a Ashok Leyland, které mají celkem v oblasti nákladních vozů a autobusů podíl více než 80 %. Pro nováčky je tak vstup na trh velmi obtížný. Daimler navíc přichází poté, co se na trh pokusily vstoupit konkurenční firmy Navistar International, MAN či Scania a nepodařilo se jim získat výraznější tržní podíl.

Daimler se v Indii rozhodl vsadit na vysoce kvalitní a technologicky vyspělé vozy, které mají mít o 10 % nižší spotřebu než konkurence. Pro svůj nový závod si firma vybrala oblast kvůli vysoké koncentraci automobilek nazývanou indický Detroit, která se nachází asi hodinu jízdy od města Čennei (Madrás). Továrna je třetím největším závodem automobilky mimo Německo, napsaly agentury AP a Reuters.

Související