reklama
reklama
8. 6. 2012 | poslední aktualizace: 8. 6. 2012  15:06
FOTO: Malé SUV s výkonem Ferrari

Existují jen dva kusy a jedním jsme jeli. Nissan Juke-R je SUV s výkonem Ferrari

Krotit uvnitř malého SUV skoro pět set koní, to se ani motoristickému novináři nepřihodí každý den. Řídili jsme bestii jménem Juke-R - jeden z pouhých dvou exemplářů, které existují. Dá se s tím monstrem vůbec jezdit?
Čtěte více o: Nissan
Nissan Juke-R
Nissan Juke-R
foto: Nissan

Vezměte křížence městského hatchbacku s terénním autem (Nissan Juke - podrobný test sériové verze čtěte zde) a vražte do něj techniku ze supersportu GT-R - takhle jednoduše zní recept na monstrum jménem Juke-R. Koncept vzniklý původně na propagaci značky zaujal při prezentaci v Dubaji místní šejky natolik, že Nissan rozhodl o sériové výrobě. Mrcha, která umí porážet lambo nebo ferrari, pobláznila i Čechy. Podle informací lidí z tuzemské pobočky Nissanu už mají na auto v hodnotě přibližně dvanácti milionů korun několik zájemců.

reklama

Budoucí limitovaná série 50 kusů dostane střeva z GT-R modelového roku 2012, takže její výkon vzroste ze současných 485 na ještě neuvěřitelnějších 545 koní.

Zatím ale existují pouze dvě předprodukční auta a jedno z nich se přijelo ukázat do Prahy. Dostal jsem šanci Juke-R řídit a rád ji využil. Jaké to bylo?

Pořadatelé vytýčili uzavřenou dráhu na dvou parkovištích vedle pražské O2 areny. Program vypadá následovně: Juke 1.6 DIG-T s výkonem 190 koní na projetí a zapamatování trati. Nissan 370Z s výkonem 328 koní na zahřátí. A na závěr Juke-R s výkonem 485 koní.

Juka s předním pohonem musím do ostrých zatáček rvát přes ručku, celou trať projíždím na dvojku. U "zetka" se zadním pohonem mi pořadatelé po jízdě kolegy, který provlál záď auta nebezpečně blízko barelů vytýčujících trať, nekompromisně vypínají stabilizaci. Se zadkem zablokovaným ESP si na trati, kterou tvoří až na dvě miniaturní rovinky jen zatáčky navazující jedna na druhou, v zetku připadám, jak kdybych jel ráno do sámošky pro mlíko. Elektronika nedovolí se pořádně rozjet.

"Bude mít Juke-R taky ESP?", ptám se.

"Jasně, ale don´t worry, bude to stát za to," uklidňují mě lidi od Nissanu.
Pravda, pohon všech kol u Juka-R by neměl mít takové tendence dráždit stabilizaci k zásahům.

Auto přelité matnou černí připomíná Terminátora. Vypadá zlověstně. Vnitřek vyztužili rámem, do soutěžácké sedačky mne upíná čtyřbodový pás. Startuje se tlačítkem, motor po naskočení začne pokašlávat jako u závodních aut. Nejdřív se musím otočit a najet na startovní čáru. Volič automatu funguje docela lehce, plyn se dá citlivě dávkovat, takže nehrozí roztřískání drahého auta o zábradlí ještě před jízdou.

Start!

Zhluboka se nadechuji a odhodlaně sešlapuji plyn až na podlahu. Motor zaječí, všechna čtyři kola se zakusují do asfaltu a bestie vystřelí vpřed jako motorka. Na jedničku ani nestačím postřehnout, kdy se do hry zapojila kromě odspodu famózně zatahujícího šestiválce ještě dvě turba. Zrychlení z místa na stovku během 3,7 s hovoří za všechno. Sotva zařadím pádlem za volantem dvojku, už na mě spolujezdec Mike křičí: "Brake!".

Hlavou mi bleskne, že když jsem viděl jezdit jeho, tak rozhodně brzdil o kus dál, ale poslušně šlápnu na pedál brzdy a rovnám se do relativně úzkého vjezdu bránou na parkoviště. Pohon všech kol opravdu nedráždí stabilizační systém tolik jako u předchozích nissanů, takže si vždycky aspoň na chvilku vychutnávám záběr dvou turbodmychadel a okamžiky úžasného zátahu. Snažím se točit volantem co nejméně, abych aspoň o pár setin prodloužil slastné burácení motoru, ale nemilosrdné "Brake!" mě pořád a pořád vrací na zem.

Juke-R zatáčí jako závodní speciál a ne jako malé SUV. Přirozená těžkopádnost sériové verze doprávázená velkými náklony se nedostavuje. Kola víří prach, motor řve, adrenalin vytěsňuje pokyny spolujezdce.

Devadesát vteřin jízdy - a je po všem. Těžko z toho rychlejšího parkování s neustále zařazenou dvojkou auto hodnotit, ale kožní receptory posílají do mozku vzkaz, že to byl zážitek, který bude nějakou dobu těžko hledat konkurenci.

Stejně si ale neumím představit člověka, který by s tímhle zdivočelým městským SUV chtěl jezdit v normálním provozu třeba po Praze.

Další články o adrenalinových zážitcích v autech si můžete přečíst zde.

reklama
Zobrazit náhled
Zbývá 1000 znaků
jo super kára za super peníze,... (rr)
je to hitovka, něco jako brouk od VW...nebo MINI od BMW
Výkonem dvacet let starého Ferrari (Tomáš)
485 koní opravdu není výkon dnešních Ferrari... Ale když PR tak...
betmanmobil... (der)
velmi povedeny auticko v základu stojí jen v akci kolem 330 000,...
super design, vyborne auto.. (ewq)
super auto opravdu se povedlo
bla (bla)
bla - neuvěřitelně ošklivý
Zobrazit diskusi
reklama
Technik přináší informace o současných domácích i světových trendech v jednotlivých oborech, a to s důrazem na výrobu a praxi. Informuje o posledních vědecko-technických trendech - IT, průmyslovém softwaru, automatizaci, nových materiálech, laserových technologiích a jejich aplikaci do klasických oborů, jako jsou obrábění, povrchové úpravy, svařování aj.
Newsletter
   
reklama
Z aktuálního čísla  
Partneři Technika  
reklama
reklama
reklama