reklama
reklama
20. 6. 2012 | poslední aktualizace: 20. 6. 2012  16:50
Nová i30 kombi v. konkurenti

Nový Hyundai i30 kombi jsme porovnali s předchůdcem i konkurenty. Jak si vede?

Hyundai zveřejnil ceník nového i30 kombi pro český trh. Novinka se prodává od 299 980 Kč, v základní výbavě stojí jen o deset tisíc víc než krátká verze. Porovnali jsme nový kombík s předchůdcem i konkurenty.
Ondřej Běhal
Ondřej Běhal
redaktor
Čtěte více o: Hyundai i30 | Hyundai
Hyundai i30 kombi
Hyundai i30 kombi
foto: Ondřej Běhal, www.vybermiauto.cz

Nový Hyundai i30 kombi patří mezi nejdostupnější kombíky v Česku. Předchůdce se doprodává i s klimatizací a litými koly dokonce již od 264 990 Kč včetně bonusu, který od značky Hyundai dostane každý majitel ojetého auta nebo jeho rodinný příslušník.

Základní výbava nové i30 kombi nazvaná Entry obsahuje například šest airbagů, stabilizační systém, přední mlhová světla nebo palubní počítač informující mimo jiné o spotřebě paliva. Klimatizace nebo rádio jsou za příplatek. Příjemný standard tvoří u soupeřů nevídaná pětiletá záruka obsahující i asistenční službu, bezplatné zapůjčení náhradního auta nebo výhodné pojištění s nulovou spoluúčastí. Proti hatchbacku má kombík ve výbavě navíc mimo jiné střešní ližiny.

reklama

Porovnali jsme nejlevnější Hyundai i30 kombi se Škodou Octavia Combi Tour a Renaultem Mégane Grandtour. Podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Nejprodávanější verzí i30 kombi by se měl stát vyšší stupeň Trikolor zahrnující například klimatizaci s audiosoustavou. Stojí ale o značných 41 tisíc víc než Entry a rozdíl proti hatchbacku narostl z 10 na 25 tisíc. K dispozici je na rozdíl od Entry kompletní škála motorizací a množství prvků výbavy za příplatek.

Tentokrát jsme Hyundai i30 kombi Trikolor 1.6 GDI porovnali s aktuálním provedením Octavie Combi v akční verzi Champion a Fordem Focus kombi s motorem roku 2012 1.0 EcoBoost. Podívejte se zde.

Rozměry karoserie se nová i30 kombi příliš neliší od předchůdce označovaného jako i30cw. Na délku měří novinka dokonce o 1,5 cm méně a řadí se mezi nejkratší rodinné kombíky. Zkrátil se i rozvor neboli vzdálenost přední a zadní nápravy. Tu měla i30cw proti krátké verzi prodlouženou, u nové i30 se hatchback a kombi shodují.

 

Takové změny by měly mít negativní vliv na podélnou prostornost a tedy i místo na nohy v kabině. Opravdu jsme naměřili o 6 cm méně, ale v porovnání se soupeři se stále nová i30 řadí k nadprůměru. O 2 cm horší, ale stále lepší než u většiny konkurentů zůstává i výška nad hlavou ve druhé řadě. Nová i30 tak už není kombíkem s největšími rozměry kabiny ve své třídě, ale stále si za sebe v pohodlně sednou dva cestující s výškou 185 cm a ti zadní se nemusejí bát o kolena ani hlavy.

Pro Čechy mnohem důležitější bude výrazné mezigenerační zvětšení kufru. Podle údajů výrobce se objem zvětšil o 113 l ze suverénně nejnižších 415 l na nadprůměrných 528 l. Zavazadlový prostor se prodloužil o 6 cm na rovný metr. Parametry nové i30 kombi s konkurenty si libovolně porovnávejte zde.

Motory jsou pro novinku stejné jako u hatchbacku, ale jejich dynamické parametry i spotřeby se kvůli prodloužené zádi mírně zhoršily. Z porovnání se soupeři vychází z benzinových motorů nejlépe přímovstřikový 1.6 GDI, který se chlubí nadprůměrnou dynamikou a nízkou spotřebou. Naopak základní čtrnáctistovka dělá z nové i30 línější kombík s běžnou konzumací benzínu.

Všechny naftové motory najdeme při srovnání s konkurenty až na verze s automatickou převodovkou na špici z hlediska úspornosti. Šestnáctistovky vykazují i solidní dynamiku, čtrnáctistovku objevíme mezi línějšími turbodiesely.

reklama
Zobrazit náhled
Zbývá 1000 znaků
Článek neobsahuje komentáře.
reklama
Technik přináší informace o současných domácích i světových trendech v jednotlivých oborech, a to s důrazem na výrobu a praxi. Informuje o posledních vědecko-technických trendech - IT, průmyslovém softwaru, automatizaci, nových materiálech, laserových technologiích a jejich aplikaci do klasických oborů, jako jsou obrábění, povrchové úpravy, svařování aj.
Newsletter
   
reklama
Z aktuálního čísla  
Partneři Technika  
reklama
reklama
reklama