reklama
reklama
6. 8. 2012 | poslední aktualizace: 6. 8. 2012  12:27
Apple u soudu ztrácí tajemství

Apple prohrává u soudu se Samsungem: Musí prozradit svá strategická tajemství

Zatím největší spor mezi Applem a Samsungem vstoupil do stádia hlavního líčení. O výsledku zatím není jasno, ale Apple už nyní prohrává, soudce donutil Apple odhalit karty o designu jeho produktů i marketingu.
Čtěte více o: Apple | Samsung | patent | iPhone | iPad | smartphone | tablet
Logo společnosti Apple
Logo společnosti Apple
foto: Reuters

iPhone měl označení Project Purple, Apple za marketing iPhonu a iPadu utratil miliardu dolarů, vývoj produktů Applu začíná u velkého kuchyňského stolu a Steve Jobs chtěl vyrobit i vlastní auto. To vše museli manažeři Applu prozradit při výsleších během prvního týdne soudního líčení ve sporu se Samsungem.

Soudní líčení Apple vs. Samsung u oblastního soudu pro severní Kalifornii v San José vede soudkyně Lucy Koh. Během následujících týdnů soud rozhodne, zda Samsung neoprávněně kopíroval design a funkce produktů Applu. Pokud Apple vyhraje, chce po Samsungu jako náhradu škod 2,5 miliardy dolarů.

reklama

Soudní líčení sotva začalo a už je zřejmé, že Apple za svou snahu „zničit“ Android draze platí. Firma proslavená utajováním interních informací musí u soudu odhalit proces designu produktů, interní dokumenty i marketingové plány.

Nadšení médií a product placement

Právníci Samsung u soudu s přístupem médiím při výsleších manažerů Applu odhalili například informace o marketingové strategii Applu. Phill Shiller, marketingový ředitel Applu přiznal, že Apple například neplatil při uvedení iPhonu v roce 2007 žádnou reklamu, spolehl na zpravodajství a recenze v médiích. Celkem však firma za reklamy na iPhone a iPad utratila už 1,2 miliardy dolarů.

Potvrdila se také známá složka strategie Applu – product placement výrobků ve filmech a televizních seriálech. „Rádi bychom viděli naše produkty v rukách hvězd,“ uvedl Schiller podle agentury Bloomberg před porotou. Dodal, že umísťování produktů Apple do filmů a seriálů má na starost jeden zaměstnanec Applu přímo v Hollywoodu.

Proces vývoje iPhonu popsal u soudu designér Applu Chris Stringer – kompletní nabídka produktů se zrodila u velkého kuchyňského stolu, kolem kterého se setkávala skupina 15 nebo 16 lidí s bloky a tužkami v rukou. „Pro jediné tlačítko jsme mohli vytvořit i padesát návrhů,“ uvedl Stringer podle serveru AllthingsD http://allthingsd.com/20120731/apple-literally-designs-its-products-around-a-kitchen-table/.

iPhone jako Purple Project

Apple vývoj iPhonu pečlivě tajil pod označením Project Purple. První prototypy měly na sobě dokonce nápis iPod. Označení Fialový projekt vzniklo s odkazem na barvu budovy, ve které utajovaný produkt vznikal.

U soudu tuto drobnost prozradil Scott Forstall, viceprezident Applu pro vývoj iOS. Při své výpovědi se ale soustředil zejména na to, jak software pro iPhone vznikal – Steve Jobs zakázal najmout specialisty mimo Apple. Klíčové inovace, jako jsou dotyková gesta pro přizpůsobení velikosti stránky po poklepání na displej, vznikly přímo v Applu.

Právník Samsungu následně konfrontoval Forstalla s interními e-maily Applu, podle kterých Steve Jobs sledoval produkty Samsungu a chtěl znát názory svého týmu. Další z emailů potvrzuje, že inženýři a designeři Applu rozebírali hardware a software telefonu Galaxy S.

Jeden z emailů předložených jako důkaz pak ukazuje, že viceprezident Applu Eddy Cue kladně hodnotil 7“ tablet Galaxy Tab a byl přesvědčený, že pro podobné zařízení je na trhu místo.

iAuto 

Velkou pozornost zaujala drobnost - Schiller ve své výpovědi uvedl, že po úspěchu iPodu firma zvažovala spoustu různých produktů, včetně fotoaparátu nebo automobilu. Dále prozradil, že první práce na iPadu začaly už v roce 2003 ve snaze vyvinout levnou náhradu notebooku. Cena iPadu je dnes na úrovni ceny standardních laptopů.

Autoři:
reklama
Zobrazit náhled
Zbývá 1000 znaků
Solventní dezorientovaní hlupáci kteří se mezi sebou trumfují, to jsou nejlepší zákazníci firem, které vytvářejí technické náboženství a své moderní věřící. Nevědomost je síla. Svoboda je otroctví. Válka je mír... (*)
--------------------------------------------------------------------------------
A bůh zatrať den (IVB)
... kdy přístup k internetu získalo KAŽDÉ PŘÍBLBO :-)
Zbytečné tahanice. (anonym)
Je to slaboduchá žabomyší válka. Už by se měl někdo v USA i jinde...
OBECNÉ ČMÁRANICE (IVB)
Nejsou patentovány ani v USA, ani nikde jinde na světě. Já bych...
Re: Apple prohrává u soudu se Samsungem: Musí prozradit svá strategická tajemství (inZa)
Problem je to že lidi jsou dementi, jinak by to nikdo nekupoval.....
Zobrazit diskusi
reklama
Technik přináší informace o současných domácích i světových trendech v jednotlivých oborech, a to s důrazem na výrobu a praxi. Informuje o posledních vědecko-technických trendech - IT, průmyslovém softwaru, automatizaci, nových materiálech, laserových technologiích a jejich aplikaci do klasických oborů, jako jsou obrábění, povrchové úpravy, svařování aj.
Newsletter
   
reklama
Z aktuálního čísla  
Partneři Technika  
reklama
reklama
reklama