reklama
reklama
7. 8. 2012 | poslední aktualizace: 6. 8. 2012  21:46
Nový iPad stále nemá konkurenci

Nový iPad po čtvrt roce: Stále nejlepší díky obrazovce, službám a aplikacím

Nový iPad s fenomenálním rozlišením obrazovky je na trhu už tři měsíce. Čtvrt roku je dostatečná doba, aby se projevily nedostatky a aby vývojáři aplikací dokázali využít nové možnosti. Jak to dopadlo, už nejspíš víte.
Čtěte více o: HN Tech testy | iPad | Apple | tablet
Nový iPad (2012)
Nový iPad (2012)
foto: Apple

Vysoké rozlišení obrazovky nového iPadu je to hlavní, co nový model přinesl oproti svým předchůdcům. Platí to i po třech měsících s novým tabletem na 100 procent. Všechny ostatní změny, vylepšení i kompromisy, hrají druhé a další housle.

Čtyřnásobný počet obrazových bodů není jen číslo, ale vlastnost, která ovlivňuje jakoukoliv práci s tabletem. A i když to na papíře tak nevyzní, rozdíl v jemnosti písma i grafiky je tak obrovský, že ho snadno vidí i návštěvník obchodu s elektronikou. Porovnání nového iPadu s čímkoliv kromě Transformeru Prime je až strašidelné.

reklama

První dojmy z používání nového iPadu po několika dnech používání z konce května překvapivě platí, změnil se jen dobrý dojem z aplikací. Hned první dny po vydání nového iPadu se spustila lavina aktualizací aplikací s upravenou grafikou pro novou obrazovku.

Například pro čtečku Kindle to bylo zásadní – číst text s rozmazanými písmeny ve srovnání s absolutně ostrým písmem v systémových aplikacích bylo utrpení. A když si jednou zvyknete na vysoké rozlišení a ostrost písma i detaily v obrázcích, uvědomíte si rozdíl i bez přímého srovnání, jako když sledujete filmy na blu-rayi a občas si pustíte televizi v SD rozlišení.

Baterie a teplota bez problému

Potvrdily se i první zkušenosti s výdrží baterie, nabíjením a teplotou. Výdrž tabletu je v podstatě stejná jako dříve, ale některé aplikace dokáží nekorektním chováním iPad nepříjemně zahřát. Například Buzz Player HD se občas odmítne korektně ukončit a pokud iPad schováte s aktivním BuzzPlayerem do tašky, vytáhnete si elektrickou topnou patronu – navíc s vybitou baterií.

Při běžném používání tablet nicméně nehřeje více než moderní mobilní telefony, zásadní důvod, proč nový iPad nekupovat to není. – to byste si nesměli koupit ani žádný počítač nebo třeba „jen“ dvoujádrový telefon Nexus Galaxy (o GS3 nemluvě).

Slabinou pro hodně aktivní uživatele bude nabíjení. To trvá skutečně dlouho. Tablet sice vydrží i deset hodin používání pro prohlížení webu nebo čtení knížek, ale nabíjení pak trvá skoro dvakrát tak dlouho jako u iPadu 2. Z nuly na sto procent to trvá asi 6 hodin. To na druhou stranu znamená, že stačí dát tablet do zásuvky na noc a je připravený na celý den používání.

video: První dojmy: Nový iPad je opět nejlepší, ale Apple narazil na fyzikální limity
20120326nov_iPad.mp4.jpg

Výhoda stále na straně Applu 

I čtvrt roku po zahájení prodeje nového iPadu přetrvávají i další výhody, díky kterým si iPad získává zákazníky (za čtvrtletí, které se kryje s vydáním nového iPadu, jich bylo rekordních 17 milionů). Zatímco v USA Google a Amazon nabízejí konkurenci obsahovým službám Applu, mimo USA je Apple na koni a v Česku to platí dvojnásob.

I když míra pirátství u hudby i aplikací v Česku nepatří k nejnižším, možnost snadno si koupit téměř jakoukoliv skladbu, kterou zaslechnete v rádiu, v seriálu nebo ve filmu, je návyková. S nabídkou filmů je to slabší, chybí čeština a ceny jsou vysoké, ale pořád máte tu možnost si film koupit.

I elektronické knihy je snadné koupit přímo od Applu, když už jejich zařízení držíte v ruce. To platí i přesto, že nabídka zdaleka není tak bohatá jako u konkurence v podobě Palmknih a eReadingu. A pokud rádi čtete v angličtině, můžete si předplatit i v Česku jinak obtížně dostupné časopisy – třeba UFC Magazine. Na 10“ obrazovce s rozlišením 2048x1536 bodů vypadají velké fotografie výborně a text se čte stejně dobře jako na křídovém papíru (ten se také leskne).

Google oproti tomu v Česku nenabízí nic než aplikace. Možná, že se brzy dočkáme změny. Uživatelům s nejnovější verzí Androidu se objevila v telefonech a tabletech aplikace Časopisy Google, i když v ní nejde nic koupit. A také, časopisy, které byly součástí Nexu 7, lze z Česka stáhnout (nové koupit nelze), zatímco film Transformers stáhnout nejde. To jsou ale jen nepřímé náznaky.

Stále znatelný je také náskok u aplikací. Android už má v podstatě všechny „velké“ aplikace dříve dostupné pouze pro iOS, ale u aplikací v češtině výhoda na iOS zůstává díky větší ochotě uživatelů za aplikace platit. Jednoznačnou výhodu pak má iPad pro rodiče, kteří chtějí tablet půjčovat i dětem. Aplikace jako jsou skládačky s básničkami od studia Fryml.net na Androidu prostě nejsou.

Verdikt
Nový iPad ve své kategorii stále nemá soupeře. Skvělý displej, vysoký výkon, nabídka aplikací a obsahových služeb jej staví s přehledem nad přímou konkurenci s Androidem. Díky nižší ceně a lepšímu poměru cena/výkon ale iPadu ukousne tržní podíl povedený Nexus 7. Minimálně do doby, než přijde iPad mini.

iPad (2012)
multimediální tablet

OS: iOS 5.1
Displej: 9.7” (24,64 cm), LCD, 2048x1536 bodů
Procesor: A5X (1GHz, dvoujádrový + čtyřjádrový grafický čip)
Paměť: 1 GB, 16 GB data
Rozměry: 241 x 186 x 9,4 mm
Hmotnost: 652 g
Cena: od 12 290 Kč

Autoři: Otakar Schön
reklama
Zobrazit náhled
Zbývá 1000 znaků
Nový iPad po čtvrt roce: Stále nejlepší díky obrazovce, službám a aplikacím (lubka)
Když si tak pročítám tuhle diskusi musím se trošku zastat redaktora.....
Nový iPad po čtvrt roce: Stále nejlepší díky obrazovce, službám a aplikacím (Kateřina)
Tak je to "ajped" nebo "ajpad"? Reportér ve videu by se měl rozhodnout...
iPAd nemá konkurenciu (qayy)
http://www.youtube.com/watch?v=gUCpOYdG8hM&feature=player_embedded
Nový iPad po čtvrt roce: Stále nejlepší díky obrazovce, službám a aplikacím (oli)
Miluji tyhle diskuze. Jako by Marťané přesvědčovali Venušany,...
Re: Nový iPad po čtvrt roce: Stále nejlepší díky obrazovce, službám a aplikacím (anonym)
To není o Marťanech, to je o Apple hujerství.
Zobrazit diskusi
reklama
Technik přináší informace o současných domácích i světových trendech v jednotlivých oborech, a to s důrazem na výrobu a praxi. Informuje o posledních vědecko-technických trendech - IT, průmyslovém softwaru, automatizaci, nových materiálech, laserových technologiích a jejich aplikaci do klasických oborů, jako jsou obrábění, povrchové úpravy, svařování aj.
Newsletter
   
reklama
Z aktuálního čísla  
Partneři Technika  
reklama
reklama
reklama