Český expertní tým prováděl ve vídeňském závodě kompletní integrační zkoušky těchto vozidel, které umožňují jejich uvedení do provozu. Zahrnují odborné instalace zabezpečovacích bloků na soupravy, statické zkoušky vozidel, řízení konfigurace vybavení, zajištění kompletní dokumentace a další související činnosti. V rámci kontraktu dodal Siemens také automatický zabezpečovací systém a vybavení dohledového a řídicího centra a depa.

Dráha na pneumatikách funguje v různých zemích světa. „Lidé se jí svezou například z letiště Charles de Gaulle v Paříži a O’Hare v Chicagu, ve francouzských městech Toulouse a Rennes, v italském Turínu, ale i na Taiwanu a nově v Jižní Koreji. Český tým uvedl do provozu už více než 140 takových jednotek. Denně přepravují statisíce cestujících do práce, za přáteli i zábavou,“ říká Jan Maj, ředitel dopravní divize Siemens v České republice.

Město Uijeongbu se nachází asi 20 km severně od jihokorejského hlavního města Soul. Od roku 1995 se zde počet obyvatel zvýšil o 38 % a očekává se nárůst o dalších 28 %, tedy 500 tis. obyvatel do roku 2020. Město se rozhodlo pro systém lehkého metra. Estakádová trať vede v délce 11 km z východní části města do centra s přestupem na metro do Soulu.

Linka má 15 stanic a ve špičce přepraví 3400 cestujících za hodinu v jednom směru. V roce 2040 se předpokládá, že přeprava ve špičce bude dosahovat dokonce 6400 cestujících za hodinu v jednom směru. Očekává se, že metro využije okolo 32 mil. cestujících za rok, v následujících dvaceti letech dokonce až 55 mil. Metro bude jezdit 20 hodin denně, dvojice souprav vyjede ve špičce každých 205 sekund.

Jak funguje metro na pneumatikách? Vozidla typu VAL se zakládají na lehké konstrukci a provozují se v plně automatickém režimu bez strojvedoucího. Využívají se zejména k napojení na systém metra ve velkoměstech i jako páteř hromadné dopravy v malých a středních městech. Mezi významné charakteristiky patří krátké intervaly, rychlost až 80 km/h, rychlý rozjezd a krátká brzdná dráha s přesným zastavením ve stanicích. Soupravy řídí a kontroluje automatický zabezpečovací a řídicí systém. Ten stanovuje požadované bezpečnostní vzdálenosti. Umožňuje krátké rozestupy jízdy do jedné minuty mezi soupravami, což je ideální pro přeplněná města. Řízení je prováděno z řídicího centra s videokamerami ve stanicích, podél kolejí a v prostoru pro cestující. Jejich zásluhou řídicí středisko flexibilně reaguje na náhlé přívaly cestujících a umožňuje rychlé nasazení dalších vozidel. Systém na pneumatikách díky dobré stoupavosti kopíruje terén a je podstatně tišší při průjezdu oblouku s malým poloměrem než jiné kolejové systémy. Použité zelené technologie rekuperace energie při brzdění pomáhají výrazně snižovat spotřebu energie.

Související