Luxusní lokomobil Ferdinanda d´Este byl pro historii dlouho ztracen. Podobně jediný kus trolejbusu 3Tr3 nebo parního stroje Marx z roku 1909. Zbývaly z nich jen trosky s nánosy rzi a necitlivých úprav. Třiatřicetiletý Martin Holota to změnil - zmíněným veteránům vrátil nejen lesk, ale ve dvou případech i funkčnost.

Chloubou, která mu prošla rukama, je vozidlo následníka rakousko-uherského trůnu. Ferdinand d'Este si jej pro své vyjížďky objednal ve Spojených státech v roce 1902 a zaplatil za něj 2400 dolarů, tedy asi čtyřikrát více než stál tehdejší standardní automobil.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se